صفحه اصلی / بازاریابی / شبکه های اجتماعی جدید و 5 پلتفرم که بازاریابان باید در سال 2019 تماشا کنند
شبکه های اجتماعی جدید

شبکه های اجتماعی جدید و 5 پلتفرم که بازاریابان باید در سال 2019 تماشا کنند

شبکه های اجتماعی جدید رو ز به‌روز در حال افزایش هستند. وقتی از «اپ استور» یا «گوگل پلی» بازدید می‌کنید و رسانه‌های اجتماعی را جستجو می‌کنید، صدها برنامه برای انتخاب وجود دارد؛ اما با رشد پلتفرم‌های (Platform) اجتماعی، آیا هیچ‌یک از آن‌ها واقعاً بازی بازاریابی امسال را تغییر می‌دهد؟ احتمالاً چنین نخواهد بود.

کارشناسان شبکه های اجتماعی جدید هاب اسپات می‌گویند ما باید به نحوة تکامل پلتفرم‌های قدیمی‌تر در سال 2019 توجه کنیم. ایران مدیر در این مقال شما را با 5 پلتفرم از شبکه های اجتماعی جدید آشنا می‌کند.

پلتفرم به معنای سکو است. معمولاً سکوها و قسمت‌هایی از سالن‌ها که ارتفاعشان از محیط‌های دیگر بالاتر است، پلتفرم نامیده می‌شود؛ پس هرگاه کسی روی سکویی می‌رود که بهتر دیده شود، آن سکو پلتفرم نامیده می‌شود. هرچند که پلتفرم معنایی بسیار منعطف دارد اما امروزه برخی کسب‌وکارها هم مدلی پلتفرمی گرفته‌اند.

کلی هندریکسون، مدیر رسانه اجتماعی هاب اسپات می‌گوید: برای سال 2019، آنچه من به آن توجه می‌کنم برخی از کانال‌های فراموش‌شده است، آن‌ها کانال‌های جدید برای سال 2019 خواهند بود.

او می‌افزاید، ما شاهد هستیم که اسنپ‌چت بازی طراحی می‌کند تا با جمعیت‌های جوان خصوصاً با مشخصة محبوبِ تعویض جنسیت ارتباط بیشتری برقرار کند و با فشار فیس‌بوک برای حفظ حریم خصوصی و ارتباط با دوستان و خانواده، گروه‌های فیس‌بوک می‌توانند به‌عنوان یک کانال جدید دیده شوند؛ چراکه به دلیل خوراک خبری در میان شبکه های اجتماعی جدید چالش‌برانگیزتر می‌شوند.

گذشته از  تبلیغات در لینکدین ، فیس‌بوک و اسنپ‌چت، ما همچنین در میان شبکه های اجتماعی جدید به تماشای پلتفرم‌هایی مانند ردیت و پینترست به‌منظور بهبود ویژگی‌های بازاریابی و تبلیغات پرداخته‌ایم؛ اما اگر نقش شما تخصص در شبکه های اجتماعی جدید، رشد مخاطب یا تعامل آنلاین است یا اگر شرکت شما مخاطبانی از نسل جدید را هدف قرار داده، چرا شما هنوز می‌خواهید مواظب پلتفرم‌هایی باشید که بعداً می‌توانند شتاب بگیرند؟

تماشای رشد شبکه های اجتماعی جدید و امیدبخش به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه چیزهایی ارزش پیوستن دارند و کدام‌یک ارزش وقت شما را ندارند؛ و اگر شما درنهایت، خیلی زود به یک کانال شبکه های اجتماعی جدید و داغ بپیوندید، ممکن است زمان بیشتری برای انتخاب تبلیغاتی واقعاً مؤثر در آنجا، داشته باشید.

این امر شما را مقابل رقبایی قرار می‌دهد که بعداً حساب‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند و ممکن است با ارائه ایده‌های خلاقانه در انتشار مطلب به مبارزه بپردازند.برای کمک به شما جهت ماندن در لبة تیز شبکه های اجتماعی جدید، ما لیستی از پنج پلتفرم اجتماعی جوان را که ممکن است امسال بخواهید روی رادار خود قرار دهید، گرد‌آوری کرده‌ایم.

این پلتفرم‌ها یا راه‌اندازی شدند یا به‌طور کامل در سال 2016 یا بعدازآن دوباره معروف شدند. آن‌ها همچنین در ماه‌های اخیر یک پایگاه کاربری بزرگ علاقه‌مند، از طرف سرمایه‌گذاران یا اخبار شایعات را به دست آورده‌اند.

برای هر پلتفرم، ما شما را از طریق نحوه کار کردن، پایگاه کاربری آن، این‌که چرا ممکن است آن بعداً برای بازاریابان امیدبخش باشد و چگونه شما باید امروزه به آن دسترسی پیدا کنید، راهنمایی می‌کنیم.

پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی جدید که بازاریابان باید تماشا کنند

  1.  تیک‌تاک
  2.  کافئین
  3.  لاسو
  4.  هوس پارتی (مهمانی خانگی)
  5.  استیمیت

1. تیک‌تاک

شبکه های اجتماعی جدید و تیک تاک

سال راه‌اندازی: 2017 (تأسیس‌شده در سال 2016)

تعداد کاربران: 500 میلیون نفر + کاربران فعال ماهانه

در سال 2018، برنامه لیپسینک (لباهنگ)، برنامه موزیکال لی با یک برنامه مشابه یکساله به نام تیک تاک ادغام شدند. از آن زمان، گزارش‌شده که تیک‌تاک 500 میلیون کاربر فعال ماهانه را پشت سر گذاشته است. با بیش از 800 میلیون بار دانلود جهانی، تیک‌تاک در حال حاضر در فروشگاه‌های اپلیکیشن، محبوب‌تر از برنامه‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های مشهور شبکه های اجتماعی جدید است.

برای افرادی که برنامه و این یا موزیکال لی را به خاطر دارند، تیک‌تاک مانند ترکیبی از این دو است. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد، با ویدیوهای کوتاهی که دقیقاً مانند و این با یک حلقه تکراری بازی می‌کنند، فیلم بسازید؛ اما مانند موزیکال لی یا اسنپ‌چت، شما می‌توانید جلوه‌های سرگرم‌کننده، فیلترها، متن و روکش‌های موسیقی را برای مزه‌دارکردن همه‌چیز اضافه کنید؛ مانند پلتفرم‌های ویدیویی مشابه، در درجه اول توسط کاربران زیر 30 سال پذیرفته‌شده است.

پس از ساختن یک ویدیو، این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد تا با اضافه کردن هشتگ‌هایی که می‌توانند از طریق جستجو راحت‌تر هم پیدا شوند، برنامه را بهینه‌سازید.

یکی از راههای پذیرش هشتگ‌ها در تیک‌تاک از طریق سربرگ چالش‌های آن است. این بخش از پلتفرم شما را ترغیب می‌کند چالشی را با هشتگی مضمون دار، مطرح کنید. وقتی شما ویدیو تبلیغاتی را ارسال میکنید تا به یک چالش پاسخ دهید، شما می‌توانید هشتگ مربوطه را درج کنید تا افرادی که این چالش را دنبال می‌کنند، بتوانند فیلم‌های شما را ببینند.

این برنامه علاوه بر این‌که توسط نشریات ازجمله نیویورک‌تایمز و دیجی‌دی به‌طور گسترده موردبحث قرارگرفته است، از طریق کمدین‌هایی مانند جیمی فالن، کسب شهرت کرده است.

طبق گفته‌ کریستال وو، مدیر انجمن رسانه اجتماعی هاب اسپات، این برنامه گذشته از تفریحی بودن و سرگرم کردن، در حال نشست در قلمرو برند می‌باشد. او توضیح داد که بیشتر برندها روی پلتفرم قرار دارند و اضافه کرد که واشنگتن‌پست نیز در برنامه تیک‌تاک هست و آن‌ها بسیار محبوب نیز هستند. واشنگتن‌پست، همان‌طور که او اشاره‌کرده، تاکنون بیش از 54000 دنبال کننده، کسب کرده است.

درحالی‌که انتظار دارید روزنامه‌ای مانند این، مطالب را با لحنی جدی‌تر یا تحقیقاتی‌تر منتشر کند، این پست مطلب سبک‌تر و پشت پرده‌ای که به اتاق خبر خود نگاه می‌کند را به تصویر می‌کشد.

برندهایی مانند گس نیز در فضای شبکه های اجتماعی جدید شروع به کسب تجربه و تبلیغ با برنامه تیک‌تاک کرده‌اند. برای برجسته کردن خط جدید لباس جین، برند گس با راه‌اندازی هشتگ چالش در جین من، کاربران را به انتشار ویدیوهایی از خود درحالی‌که جین گس پوشیده‌اند و آهنگ ببه رضا بهنام «من یک آشفته‌ام» در پس‌زمینه پخش می‌شود، ترغیب کرد.

در حال حاضر، شرکتهای مد، انتشارات و سرگرمی شروع به بازی با تیک تاک می‌کنند. با رشد این پلتفرم، ممکن است شاهد گسترش آن در سایر صنایع که با تاکتیک‌های بازاریابی‌شان قادر به ایجاد خلاقیت و بصری شدن هستند، باشیم.

در حالی‌که شما ممکن است نخواهید همین الان روی تمام منابع شبکه های اجتماعی جدید در تیک تاک تمرکز کنید، آن زمان بسیار خوبی است که خود را با برنامه آشنا کرده و شروع به آزمایش کردن با چند ویدیوی سرگرم‌کننده، کنید.

شما همچنین می‌توانید با چند چالش یا ایده‌های ویدیویی، طوفان فکری ایجاد کنید که بتواند به‌خوبی با برند شما و مخاطبان جوان پلتفرمتان هماهنگ شود. اگر شما برندهایی را مشاهده می‌کنید که در فضای مشابه قرار دارند، برای برخی از الهامات اضافه‌شده، آن‌ها را دنبال کنید.

2. کافئین

سال راه‌اندازی: تأسیس در 2016 و رونمایی در 2018

تعداد کاربران: نامشخص

کافئین تی‌وی یکی دیگر از شبکه های اجتماعی جدید است که توسط طراحان سابق اپل ساخته‌شده است و به شما امکان می‌دهد برای دوستان و دنبال کنندگان پخش مستقیم ایجاد کنید. پخش‌ها در یک فید می‌آیند جایی که می‌توانید یک واکنش ای موجی داشته باشید یا با کامنت‌ها پاسخ دهید.

در کنار پخش‌های ویدیویی زنده، شما می‌توانید همچنین در حین این‌که بازی‌های ویدیویی می‌کنید، صحنه‌های تلویزیون یا کامپیوترتان را استریم کنید. این امر، کافئین را یک رقیب احتمالی برای سرویس پخش بازی کمی قدیمی‌تر مانند توییچ تی وی می‌کند. آن مانند توییچ به شما برای بازدیدهای بالا یا اشتراک پول پیشنهاد می‌کند، کافئین یک برنامه درآمدزایی راه‌اندازی کرده است که به گویندگان درگیر جایزه می‌دهد.

این شرکت هنوز شماره کاربری مشخص نکرده است، اما پروفایل کرانچ بیس آن نشان داد که آن تاکنون بیش از 140 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کرده است. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار کافئین تا به امروز، شرکت فاکس قرن بیست و یکم بوده است.

گذشته از علاقه سرمایه‌گذار، این پلتفرم شروع به موج سازی در دنیای سرگرمی و ورزش می‌کند. اخیراً، فاکس اقدام به ابتکار پخش با این شرکت کرده است. این پلتفرم همچنین برای پخش بازی‌های ایکس 2019 در اسپن کلرادو استفاده‌شده است.

موفقیت کافئین تاکنون نشان می‌دهد که چگونه پلتفرم‌های ویدیویی و ویدیوهای زنده در حال جذب سریع پذیرش از مخاطبان بخصوص در گروه سنی نسل جوان هستند. اگر این برنامه همچنان طرفدار جلب کند، بازاریابان ممکن است استفاده از آن را برای نشان دادن برندشان از طریق استراتژی‌های مختلف مانند محتوای پشت پرده، پرسش و پاسخ یا سایر فیلم‌های زنده، در نظر بگیرند. این پلتفرم همچنین می‌تواند برای بازاریابان در طیف وسیعی از صنایع ازجمله اخبار، سرگرمی، بازی و ورزش‌ها، مفید باشد.

اگر پخش زنده می‌تواند به شرکت شما در پخش و گسترش آگاهی از محصول کمک کند، شاید زمان خوبی برای آشنا شدن شما با هر دو برنامه کافئین و توئیچ باشد. همان‌طور که در مورد پلتفرم‌ها بیشتر می‌آموزید، مطمئن شوید که مخاطبان شما واقعاً از هرکدام از آن‌ها استفاده می‌کنند و بفهمید که آن‌ها را برای چه استفاده می‌کنند. همانند تیک‌تاک، شما همچنین باید بررسی کنید که برندهای مشابه درصورتی‌که شما هرکدام را با حساب‌های فعال پیدا کردید، چه‌کارهایی انجام می‌دهند.

اگر شما ایده‌ای برای پخش مستقیم دارید که به نظر می‌رسد بیش‌ازحد معمول برای فیس‌بوک یا اینستاگرام هستند، کافئین می‌تواند مکان جالبی برای آزمایش آن باشد. ازآنجاکه این پلتفرم جدید است، ممکن است بسیاری از هنجارها یا قوانین مرتبط با این‌که چه محتوایی هنوز کار می‌کند یا نمی‌کند، وجود نداشته باشند.

3. لاسو فیس‌بوک

شبکه های اجتماعی جدید و لاسو فیس بوک

سال راه‌اندازی: 2018

تعداد دانلودها: 000/70 به‌اضافه آمریکا

لاسو که در سال 2018 در سکوت توسط فیس بوک راه‌اندازی شد، جزو خانواده شبکه های اجتماعی جدید است و مستقیماً با تیک‌تاک رقابت می‌کند؛ زیرا شما می‌توانید از این پلتفرم برای ساخت ویدیوهای کوتاه با فیلترها و روکش‌های موسیقی استفاده کنید.

درحالی‌که لاسو تازه‌کار را شروع کرده است، ممکن است در آینده پلتفرم امیدبخشی باشد؛ زیرا که آن متعلق به فیس‌بوک است. این می‌تواند به این معنی باشد که این برنامه ممکن است از پایگاه کاربری فیس بوک، منابع فناوری و تأمین مالی سود ببرد.

درحالی‌که پایگاه کاربری لاسو هنوز اندک است و جمعیت‌شناسی آن هنوز مشخص نشده است، این ممکن است تلاش فیس‌بوک برای دستیابی به مخاطبان جوان‌تر، مشابه تیک‌تاک باشد. در این صورت، شرکت‌هایی که نسل یا هزاره را هدف می‌گیرند باید به تماشا و مقایسه لاسو و تیک‌تاک ادامه دهند تا ببینند چه نوع محتوایی در این پلتفرم‌ها رونق می‌گیرد.

مانند تیک‌تاک، این نوع از پلتفرم‌های اجتماعی می‌توانند موردتوجه افراد در زمینه‌های تصویری یا خلاقانه مانند نشر، سرگرمی و مد قرار گیرند.

4. هوس پارتی (مهمانی خانگی)

سال راه‌اندازی: 2016

تعداد کاربران: 20 میلیون به بالا

هوس پارتی یک برنامه پیام‌رسان ویدیویی گروهی است که در شبکه های اجتماعی جدید به چت‌های ویدیویی اجازه می‌دهد به‌طور هم‌زمان از هشت کاربر میزبانی کنند. برای جالب‌تر کردن چیزها برای هر فرد در چت، شما می‌توانید از فیلترهای ویدیو، استیکرها و سایر جلوه‌های سرگرمی در زمان مکالمه زنده در جلسه استفاده کنید.

درحالی‌که خود این برنامه برای چند سال همین اطراف بوده است، چندین تحول را پشت سر گذاشته و اخیراً تکا‌نه‌های شدیدی در زمینة علایق کاربران داشته است. این برنامه ابتدا به‌عنوان میرکت شروع شد؛ اما خود را دوباره به‌صورت هوس پارتی معرفی کرد و ویژگی‌هایش را در سال 2016 بازسازی کرد. از آن زمان، هوس پارتی از نمودارهای فروشگاه‌های اپ استور صعود کرده و از یک‌میلیون به بیست میلیون کاربر در سال 2018 رسیده است.

در سال 2018، هوس پارتی به گسترش خود به‌وسیله راه‌اندازی یک ویژگی بازی در چت که به شما امکان می‌دهد با دوستان خود بازی کنید، ادامه داد. شرکت این برنامه گزارش می‌دهد که بیش از ده میلیون کاربر که تاکنون با بازی‌های بی‌اهمیت بازی می‌کرده‌اند، متوجه این پلتفرم شده‌اند.

اگرچه این برنامه، فضایی تبلیغاتی را ارائه می‌دهد، بازاریابان آینده ممکن است از آن در شبکه های اجتماعی جدید به روش‌های خلاقانه دیگری استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال، یک شرکت آرایشی کوچک ممکن است از هوس پارتی حمایت کند. جایی که یک تأثیرگذاری می‌تواند سؤالات زیبایی را پاسخ دهد و به حاضرین چگونگی استفاده از یکی از محصولات زیبایی جدیدشان را نشان دهد.

اگرچه ممکن است امیدوارکننده به نظر برسد؛ اما به خاطر داشته باشید که این برنامه تعداد زیادی رقیب نامی دارد، ازجمله اسنپ‌چت که چت‌های ویدیویی گروهی را در سال 2018 رونمایی کرد.

همچنین ممکن است این برنامه زمان و خلاقیت بیشتری ببرد. اگر شما زمانی برای میزبانی یک میهمانی خانگی را ندارید یا نمی‌توانید به فکر کسی باشید که بتواند محصول شما را به‌طور مؤثر به بازار عرضه کند، ممکن است بخواهید ابتدا پلتفرم‌های دیگر را اولویت‌بندی کنید.

5. استیمیت

شبکه های اجتماعی جدید و استیمیت

سال راه‌اندازی: 2016

تعداد کاربران: نزدیک به 2/1 میلیون نفر

این پلتفرم که در خانواده شبکه های اجتماعی جدید قرار دارد مانند ردیت، دارای پیچ‌وتاب رمزنگاری ارزی است. درحالی‌که ردیت به پست‌های جذاب و در صدر به‌وسیله هل دادن آن‌ها به بالای اطلاعات یا خبر مایه پاداش می‌دهد، استیمیت همچنین درصورتی‌که پست شما خوب عمل کند، به شما سکه استیم می‌دهد؛ مانند ردیت، شما می‌توانید با پست‌ها از طریق اشتراک‌گذاری، اظهارنظر و یا بالابران آن‌ها در تعامل باشید.

در اینجا نگاهی به پلتفرم لایف از طبقه‌بندی خبر مایه می‌اندازیم. طراحی سایت ساده است و شبیه به طراحی‌های وب‌سایت‌های قدیمی‌تر ردیت با پس‌زمینه سفید و سبک خبر مایه پایه است.

ازآنجاکه کاربران ممکن است قصد کسب، استفاده یا فروش سکه استیم را داشته باشند، رابط کاربری همچنین دارای نوار کناری است که ارزش‌گذاری زنده ارز مجازی را در برابر سایر مسکوکات معروف مانند بیت کوین نشان می‌دهد.

استیمیت ادعا می‌کند که بیش از یک‌میلیون کاربر و بیش از 000/50 کاربر فعال ماهانه دارد. درحالی‌که پایگاه کاربری آن هنوز بسیار کوچک‌تر از سایر پلتفرم‌هاست، آن توسط تک کرانچ، وایرد و انتشارات دیگر مورداستفاده قرارگرفته است. آن همچنین به‌عنوان پلتفرم اجتماعی پیشرو در جهان رمزارز نامیده شده است.

حتی اگر استیمیت هنوز کوچک باشد، ما آن را در این لیست گنجانده‌ایم؛ زیرا توسط روزنامه‌نگاران فناوری موردبحث قرارگرفته است و به نظر می‌رسد از اولین پلتفرم‌ها در نوع خود است. حتی اگر این پلتفرم اوج نگیرد، نمونه خوبی از چگونگی هماهنگی رمزارز و رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد پلتفرم اجتماعی در آینده است.

بااین‌حال، ما تشویق می‌کنیم که این موضوع فعلاً در لیست تماشای شما بماند. اگرچه استیمیت جدید و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد، بازاریابان هنوز نباید وقت یا زمان زیادی را روی آن سرمایه‌گذاری کنند. بزرگ‌ترین عیب آن این است که آن برای موفقیت به یک بازار رمزارز قوی متکی است.

این پلتفرم در شبکه های اجتماعی جدید تاکنون در طی زمستان رمزارز سال 2018 زمانی که اکثر مسکوکات اصلی ارزش جدی خود را از دست دادند، ضربه بزرگی خورده است. درحالی‌که استیم با 7 دلار آمریکا شروع کرد، ارزش سکه به بیش از 40 سنت کاهش یافت. امروز، ارزش سکه تنها 25 سنت یعنی برابر با 5/2 بیت کوین است. طبق گفته تک کرانچ، این ضرر منجر به اخراج گسترده در شرکت شد. از آن به بعد، استیمیت شروع به استخدام کارکنان بیشتری کرده است و اخیراً یک مدیر ارشد جدید معرفی کرده است.

اگر این پلتفرم یا یکی مثل آن اوج می‌گرفتند، این می‌توانست یک ابزار بازاریابی عالی برای شرکت‌هایی باشد که محصولات یا خدمات را در ازای رمزارز می‌فروختند. اگر ارز مجازی پذیرش و درک بیشتری از جانب جوان‌ترها و مخاطبان باهوش و دارای فناوری بیشتر دریافت کند، آن می‌تواند فرصت‌ها را در سایر پلتفرم‌های اجتماعی مانند این تقویت کند.

چگونه راه خود را در این چشم‌انداز شلوغ بازکنیم؟

شبکه های اجتماعی جدید و چشم انداز شلوغ

بازاریابی که در ابتدا یک کانال اجتماعی جدید و داغ را کشف می‌کند، می‌تواند قبل از این‌که رقبایش حتی ثبت‌نام کنند، به متخصص ارسال محتوای جذاب تبدیل شود؛ درحالی‌که برای بازاریابان مهم است که پلتفرم‌های جالب را روی رادار خود نگه‌دارند، اولویت هنوز باید تمرکز بر زمان، تلاش و منابع در پلتفرم‌هایی باشد که در حال حاضر پررونق هستند.

برای این‌که مطمئن شوید زمانتان را بین کانال‌های جدید و قدیمی تعدیل می‌کنید، باید روی استراتژی‌های رشد و پالایش در پلتفرم‌های موفق تمرکز کنید، سپس صندوق زمانی را در ساعت یا یک‌بار در ماه برای جستجوی پلتفرم‌های جدیدتر در نظر بگیرید.

اگر شما پلتفرمی مانند تیک‌تاک پیدا کنید که آن‌هم نسبتاً جدید است و هم یک پایگاه کاربری با رشد سریع دارد، می‌توانید چند پست آزمایشی و طوفان فکری را برنامه‌ریزی کنید.

حتماً از زمان آزمایش عاقلانه بر روی پلتفرم‌های مناسب استفاده کنید. درحالی‌که تیک‌تاک مکان عالی برای آزمایش است و به نظر نمی‌رسد به‌زودی به‌جایی رود، همیشه این احتمال هست که یک پلتفرم بسیار مناسب مانند استیمیت بتواند خریداری و آزاد شود یا درصورتی‌که نتواند رشد کند به‌سرعت خاموش شود.

هنگامی‌که تعیین می‌کنید کدام پلتفرم‌ها از شبکه های اجتماعی جدید ارزش دیدن یا تجربه کردن دارند، شش سؤال به وجود می‌آید که تیم شما باید آن‌ها را از خود بپرسد:

 تعداد کاربر فعال آن چقدر است؟

اعداد بزرگ می‌تواند به این معنی باشد که این پلتفرم درحالی‌که شتاب‌یافته است و شما شانس بیشتری برای تعامل با حجم زیاد کاربران دارید.

 آیا نشریات یا رهبران فکری درباره آن صحبت می‌کنند؟

اگر یک پلتفرم تعداد دقیق را مشخص نکند، اما افراد زیادی، چهره‌های برجسته یا نشریات خبری در مورد آن بحث کنند، ممکن است امیدوارکننده باشد.

 آیا پلتفرم‌های قدیمی‌تر دارای ابزار مشابه و پایگاه کاربری بزرگ‌تر هستند؟

آیا پلتفرم قدیمی‌تر همان کار را انجام می‌دهد، مردم ممکن است در پذیرش یک پلتفرم جدیدتر تردید کنند. برای مثال، بازاریابان در درجه اول در مخالفت با اسنپ‌چت از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند. اگرچه اسنپ‌چت در استوری پیشگام بود؛ اما رابط کاربری و تجربه اینستاگرام چیزی است که بیشتر افراد آن را می‌شناسند، درک می‌کنند و به آن اعتماد دارند.

آیا مخاطبان من درک می‌کنند که چگونه باید در فضای شبکه های اجتماعی جدید از این پلتفرم استفاده کنند؟ ممکن است جذب افراد باهوش با توانمندی‌های فناورانه پایین‌تر، به اسنپ‌چت یا تیک‌تاک چالش‌برانگیز باشد، اما آن‌ها ممکن است پلتفرمی مانند فیس‌بوک یا توییتر را به دلیل این‌که رابط‌های کاربری آسان‌تر درک می‌شوند، دوست داشته باشند. پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبان شما بتوانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کرده و لذت ببرند.

 آیا مخاطبان به این پلتفرم علاقه‌مند هستند؟

درحالی‌که یک تازه‌کار فناوری ممکن است از تیک‌تاک لذت نبرد، یک نوجوان ممکن است از پلتفرمی مانند فیس‌بوک خسته شود. در حقیقت، افراد جوان‌تر برنامه‌های تصویری مانند تیک‌تاک و اینستاگرام را ترجیح می‌دهند. اگر می‌خواهید به سطح پذیرش توجه کنید، شما همچنین باید به نحوة دلخواه مصرف رسانه‌ها توسط مخاطبانتان توجه کنید.

 از چه نوع محتوا یا پستی می‌توانیم برای تبلیغ برندمان در پلتفرم استفاده کنیم؟

شما باید همگام ملاحظه یا راه‌اندازی یک پلتفرم در شبکه های اجتماعی جدید، یک برنامه عملی تهیه کنید. اگر نمی‌توانید هیچ روش جالبی برای عرضه محصول خاص خود در یک پلتفرم واقعاً مناسب پیشنهاد دهید، ممکن است بخواهید از ایجاد حساب کاربری خودداری کنید.

از طرف دیگر، آزمایش با استراتژی‌های مختلف ارسال مطلب می‌تواند به برند شما امکان خلاقیت دهد و برای مخاطبان این پلتفرم آرامش به همراه داشته باشد.

سخن آخر

اگر درنهایت نتیجه گرفتید که شما در حال حاضر آماده نیستید به پلتفرم جدید بروید و فقط می‌خواهید روی پلتفرم‌های بزرگ‌تر تمرکز کنید، در اینجا راهنمایی برای انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی و نحوه استفاده از آن‌ها برای کمپین بازاریابی بعدی‌تان آورده شده است. آیا تاکنون از این پلتفرم‌ها در شبکه های اجتماعی جدید استفاده کرده‌اید؟ لطفاً تجربه‌های خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.

منبع

Blog.hubspot

درباره‌ی ایران مدیر

همچنین ببینید

تولید کننده محتوا

9 عادت کاربردی برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا

تولید کننده محتوا به چه کسانی گفته می‌شود؟ چگونه به موفقیت‌های شغلی خود دست می‌یابند؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *